Met Propositie & Concept Testing voorkom je kostbare fouten en krijg je een duidelijk beeld van welke concepten de grootste kans op succes hebben in de markt. Wij begeleiden je bij het valideren van je ideeën en helpen je de juiste richting te kiezen voor verdere ontwikkeling.
Maak gebruik van de kracht van gegevens en inzichten om weloverwogen beslissingen te nemen over je productaanbod en maximaliseer je kansen op succes.
Met een Propositie & Concept test kijken we als onderzoeker naar het bredere plaatje. We kunnen aan de hand van een grof idee, moodboard of reeks afbeeldingen, onderzoeken of het idee/concept aansluit bij de wensen en behoeften van de eindgebruikers.
Het belangrijkste doel is om de haalbaarheid en acceptatie van nieuwe productconcepten of proposities te valideren voordat je ze volledig ontwikkelt. Hiermee minimaliseer je risico’s en maximaliseer je de kans op succes in de markt.
Concept Testing is het meest effectief in de vroege stadia van conceptontwikkeling, wanneer ideeën nog niet volledig zijn uitgewerkt. Het helpt bij het identificeren van veelbelovende concepten voordat je grote investeringen doet.
Concept Testing kan worden toegepast op verschillende soorten concepten, waaronder nieuwe producten, diensten, marketingcampagnes, functionaliteiten voor apps/websites, en zelfs herpositioneringsstrategieën. Het helpt bij het begrijpen van de acceptatie en potentiële impact van elk concept.
Enthousiast geworden? Of meer weten over Propositie & Concept Testing? Plan een afspraak in of neem contact met ons op.
Op zoek naar iets anders? Neem een kijkje bij onze overige onderzoeken.
Onderzoek naar gebruiksvriendelijkheid én gebruikerservaring
Test verschillende iteraties
van jouw prototype app of website
Identificeer alle verbeterpunten voordat je de ontwikkelingsfase ingaat
Test de haalbaarheid van jouw designconcepten en wireframes
Ons navigatie onderzoek helpt bij het optimaliseren van de gebruikersstromen.
Exploratief van aard:
Onderzoek behoeften en verwachtingen